Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Blog Archive

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary

Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..
Powered by Blogger.

October 27, 2010

Ragam Uwais al-Qarni…


Assalamualaikum…

Sebenarnya ummi bukanlah nak cerita sangat pasal ragamnya sebab anak ummi ini memang soleh…Mudah untuk dijaga…Alhamdulillah…Kalau menangis sikit sebab hendak menyusu atau mengantuk itu memang ada la…Yelah, itu saja cara Uwais hendak beritahu ummi kan…Uwais sekarang memang sudah pandai…Kalau dah tidur nyenyak sekalipun, bila ummi letak atas katil, terus celik mata, terkebil-kebil pandang ummi…Pastu, muka merayu ajak ummi baring sekali dengan dia…Bila dah baring, Uwais  rengek manja nak susu pula…Bila dapat susu, walaupun dah lena, ummi tak boleh keluarkan..Kalau tak terus terbuntang mata uwais…hehe…Comel betul anak ummi ye…Uwais macam ni bila waktu siang je…Sebab itu ummi selalu letak dia dalam ring sling…Bila malam, Uwais memang lena…Mungkin sebab Uwais takut ummi tinggalkan dia sorang-sorang kot…

Memang tidak  boleh nak buat kerja sangat waktu siang…Bila ayah ada baru lah ummi dapat buat kerja…Alhamdulillah, ayah jenis suami yang tidak kisah lagi memahami kan…Ummi ini pula jenis rimas bila banyak kerja tertangguh, tapi ayah cakap dengan ummi, “Relax lah sayang…adat lah bila ada anak kecik…Fokus je pada uwais”….Tapi, ummi tetap pastikan bilik berkemas sebelum ayah balik kerja…Sebab opah memang didik begini pada anak-anak perempuannya, ummi dan khaulah…Hatta, pak long dan pak cu pun akan kemas rumah tau sebelum opah dan aki balik kerja…

Baiklah, sampai di sini saja entri kali ini…Ummi hendak mengemas barang untuk holiday ke Cameron Highlands pula, hari jumaat ini…Kiranya, meraikan ummi yang dah habis pantang koboi lah ye…hihi…Di sini ummi selitkan gambar Uwais yang semakin tembam ini ye…


Amboi Uwais, tidur macam orang dah besar je gayanye...

Mata bulat bila ummi letak atas katil...

Muka manja, mengharap  ummi join dia sekali...hehe...


Beginilah Uwais dengan buah hatinya...Uwais kalau dengan ayah., mesti tidur posisi begini...Sejak dari hari pertama lahir lagi...

Close-up...Hidung kembang macam ummi,tapi ada masa nampak mancung macam ayah plak...Mata bulat tapi sepet, gabungan ummi ayah...Kulit in between kot...yang penting anak ummi soleh kan....

Keluarga bahagia...Ummi rindu Ukasyah...isk isk...



4 comments:

  1. kenapa uwais kena cepat dapat adik perempuan??? umminya nak berehat tahun dpn tau...^__^

    ReplyDelete
  2. subhanallah... copy paste wajah 'ukasyah..

    ReplyDelete
  3. comelnya anakanda uwais...sabar ye syg..qholah anis nk hbskn xm dulu..mid mei insyAllah qholah dtg bwk abg umar...rindu kt ummi uwais..

    ReplyDelete