Blog Archive

Married Students

BF Mummy

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy 24th Birthday...

Abang, Happy 24th Birthday...

Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Hero Kedua, Uwais al-Qarni

Hero Kedua, Uwais al-Qarni

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Mujahid Sulung, `Ukasyah

Mujahid Sulung, `Ukasyah

Littlewhiz

Powered by Blogger.

Top 10 Members

July 27, 2011

Gambar Passport Uwais

Gambar passport Uwais yang telah ummi edit di rumah.

Gambar passport Uwais yang ditangkap di kedai gambar malam tadi.  Mula-mula ummi ayah risau sangat kalau Uwais tak beri kerjasama.  Jadi dari petang tadi ummi ayah memang jaga mood Uwais. Asyik pesan je suruh soleh waktu tangkap gambar nanti..hehe..Masuk dalam kereta je, Uwais minum susu plak.  Mata pun dah kuyu je.  Alhamdulillah mood ok  dan bei kerjasma bila nak tangkap gambar.  Sekali snap, terus cantik.  Ummi dua kali snap baru jadi sebab ummi tak cantik..hehe...  

Gambar passport ni macam gambar Uwais nak masuk tadika kan.  Tapi yang ini bukan untuk masuk tadika, tapi untuk passport Uwais...Baju yang Uwais pakai tu plak adalah baju baru yang Opah belikan.  Terima kasih ye Opah.  Kiranya baru hari ni merasmikannya.

9 comments:

  1. salam..
    comey nyee..bulat mata uwais..geram tgk..

    ReplyDelete
  2. aduhai...sikecik ni...ensem sungguh

    ReplyDelete
  3. mata bulat nie,,,hensem la uwais

    ReplyDelete
  4. weahhhh...uwais macam budak dah besar umo 2 thn laaa

    ReplyDelete
  5. Salam kak Ummu uwais,

    Comelnya Uwais, macam orang dewasa dah,mudahan jadi syabab yang soleh, salam kenal:)

    ReplyDelete
  6. Salam Ummu Uwais,

    Comelnya Uwais, macam orang dewasa dah,mudahan jadi syabab yang soleh, salam kenal:)

    ReplyDelete
  7. eee...ank bh mklng ke ni??comelnye die..

    ReplyDelete
  8. Permata Ayah Bonda
    Album : Keampunan
    Munsyid : Firdaus
    http://liriknasyid.com


    Mewangi kuntuman bahagia
    Di halaman ayah serta bonda
    Menatang selaut cahaya
    Melerai resah dan gundah di jiwa
    Segunung impian dicita

    Selangit harapan di damba
    Dibelai, dimanja mesra
    Kaulah racun, kau penawar
    Senyuman dan tangisanmu
    Pengubat duka dan lara

    C/O

    Engkau umpama sebutir permata
    Diperlubukkan kasih nan bersinar, bercahaya
    Hiasi rumahtangga
    Engkau harapan seisi keluarga
    Panjatan doa dan aimata
    Yang pasrah kepada Yang Esa
    Kepadamu tercurah
    Kasih sayang dan pengorbanan
    Agar terus gemilang

    Dididik, diasuh tiap masa
    Diajarkan ilmu yang berguna
    Mengenal Allah dan Rasul
    Menyemai, menyubur iman di dada

    Dilayur segala kekerasan
    Dilentur dengan kelembutan
    Dititip seuntai madah
    Hidupmu mula dan berakhir
    Menyusur fitrah dan sunnah
    Bernoktah di penghujungnya

    C/O

    Tiada yang lebih membahagiakan
    Melihat dirimu kian membesar, dewasa
    Di dalam sejahtera
    Usah terpesona pujukan dunia
    Yang hanya menyilau pandangan
    Memukau dengan keindahannya
    Nasihat ayah bonda
    Agar engkau lebih bersedia
    Untuk menghadapinya

    Bersemi kelopak kasih sayang
    Di persada cinta yang sejati
    Titisan susu ibunda
    Menyegarkan, menghapuskan dahaga

    Renjisan keringat dari ayahanda
    Menyubur pohon kehidupan
    Tuaian sebidang tabah
    Buatmu doa dan harapan
    Jadilah insan yang mulia
    Pembela di hari tua

    C/O

    Waktu bisa merubah segalanya
    Dewasalah dalam rahmat dan kasih Ilahi
    Redahi pancaroba
    Andai langkahmu tersasar kesimpangan
    Pulanglah ke laman ayah bonda
    Kembali menghuni di tamannya
    Bersamalah semula
    Menghirup embunan kasih sayang
    Sedingin airmata bonda

    Engkaulah permata ayah bonda....




    from kak nadhirah....

    ReplyDelete