Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Blog Archive

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary

Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..
Powered by Blogger.

April 20, 2011

Uwais al-Qarni Sudah Tumbuh Gigi

Gambar gigi susah nak amik... Kalau dapat, ummi upload ye...Sayang anak ummi yang bulat dan bam bam ni...Hari ni hari jadi ummi, tapi Uwais yang dapat hadiah kasut pertama utk  Uwais dari ayah (ummi dah dapat hadiah kasut weekend lepas dari ayah.hehe)..Jazakallah ayah, lain kali nak hadiah lagi..hehe.


Hadiah hari jadi ummi yang paling bermakna adalah pabila Uwais al-Qarni, 7 bulan,  tumbuh gigi pertamanya pada hari ini.  Secara rasminya, 19 April 2011.  Akhirnya, tanpa rasa segan, gigi itu telah memunculkan dirinya. Hehe.

Orang pertama yang perasan adalah Opah.  Opah kata ada rasa tajam. Bila ummi rasa dan tengok, memang betul.  Kami semua ketawa sambil memanjatkan kesyukuran. Kelakar  sungguh Uwais al-Qarni.  Mentang-mentang Uwais al-Qarni kuat makan. Hihi.  Allah beri Uwais al-Qarni gigi untuk mudahkan Uwais al-Qarni yang selalu perasan dah besar bila sampai bab makan-makan ni. Alhamdulillah, cantik sungguh susunan Allah. Mudah lah Uwais al-Qarni nanti.

Ummi perasan sangat, Uwais al-Qarni sudah mula tak suka makan bubur dan tak suka kalau ummi blend makanannya sampai cair.  Uwais al-Qarni sukakan nasi yang di `grind` , jadi tidak berapa hancur dan sayuran macam dicincang-cincang gitu.  Yang lagi Uwais al-Qarni suka adalah nasi panas yang dilenyek ummi. Ewah anak ummi ini, persis orang dewasa sungguh.

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah….Bersyukur sangat…

4 comments:

  1. selamat hari lahir k.mawaddah :)
    Tahniah Uwais sebab dah tumbuh gigi. hehe...
    Berat Uwais skrg brp kak?
    Fateh baru 3 bulan dah dkt nak 7kilo beratnya..

    ReplyDelete
  2. Ala Uwais comel. hihihi..

    Zaza = Zatul Love Grapes

    ReplyDelete
  3. Salam...
    Salam Perkenalan..
    Moga bahagia buat kalian bertiga.. Pasti Ukasyah gembira melihat Ummi, Abi dan adiknya bahagia..(",)

    Iyelah, budak2 kecik ni akan sampai satu masa xnak dah makan makanan cair2.. anak saya siap buat2 muntah kalau bagi makanan cair.. Macam2 kerenah budak2 kecik ni.. (",)

    Seronok sangat2 bila tengok anak2 dah boleh makan makanan yang kita makan kan..(",)

    ReplyDelete
  4. wah uwais dah tumbuh gg ye?firas lom ada gg..makan pon still blend halus

    ReplyDelete