Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Blog Archive

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary


Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Powered by Blogger.

August 30, 2009

Mawaddah Masuk Wad

Assalamualaikum…

Pagi tadi, kami pergi routine check-up di Hospital Barakah…Kebetulan pula, Balqis (adik Mawaddah) pun hendak buat routine check-up…Pesakit agak ramai pada hari ini…Giliran Mawaddah agak awal kerana Specialist O&G tu memang sudah dimaklumkan tentang keadaan Mawaddah semalam…From VE (vaginal examination), cervical opening sudah 2 cm…Dr. tidak jadi hendak buat ultrasound sekali lagi…Dr. kata, kena admit terus ke wad…Alhamdulillah, labor in progress..

Lepas enema diberi, Mawaddah terus BO dan on CTG monitoring untuk check heart rate baby dan contraction…Dalam kul 2 ptg tadi, sekali lagi Dr. datang check…Dr. kata kalau sudah 3cm, Dr. nak buat ARM (artificial rupture of membrane)…Lepas tu Dr. kata, akan cepatlah prosesnya…Kami pun dok berdebar hendak tunggu…Alhamdulillah, sudah 3cm bukaanya…Dr. cuba buat ARM tapi fail…Mawaddah rasa tak sakit sangat pun waktu Dr. cuba nak buat ARM…Pukul 4 ptg nanti, Dr kata akan cuba sekali lagi…Jadi, kami pulang kembali ke bilik kami untuk menunaikan solat zuhur…Berehat dan buat apa yang patut…

Mawaddah suka duduk di bilik sebab boleh berjalan-jalan…Ada laptop dan internet…Settingnya pun seperti dirumah…Katilnya canggih…Hendak adjust pun gunakan remote…Rasa janggal pula sebab selalu kena adjust katil manually bila posting di wad…Alhamdulillah, sangat selesa walaupun contraction semakin kerap dan kuat…Nampaknya abang sedang lena tidur di atas sofa…Penat agaknya…Alhamdulillah, walaupun labor still in progress, tetapi Mawaddah tidak rasai sangat kesakitannya…Sempat lagi tulis kat blog…Ummi kata ini mungkin kerana Mawaddah sudah sakit lama…Kawan-kawan semua, doakan Mawaddah dipermudahkan Allah ye…Jangkaan Dr. insyaAllah pada malam ini…Terima kasih kepada semua yang mendoakan…

p/s: Ummi, abah, balqis, ali, along dan adik sedang menunggu di rumah pakcik Mawaddah di Shah Alam…Berbuka nanti, mereka datanglah sini…hehe..

5 comments:

  1. salam..

    semoga semuanya selamat...Ya allah ..permudahkanlah kelahiran Puan Mawaddah ini..amin.

    ReplyDelete
  2. akak..semoge segalanye selamat ye kak..insyaAllah...saye doakan yg terbaek buat akak..

    ReplyDelete
  3. waa akak.. dah nak bersalin.. semoga semuanya selamat ye.. tak sabar nak nengok lil mujahid..

    ReplyDelete
  4. Mohon Allah selamatkan keduanya..banyakkan bacaan ayatul kursi..mengucap dua kalimah syahadah..betulkan pernafasan..dan tenang..Minta ampun siap2 dari suami dan ummi abah..insyaAllah lebih berkat dan tenang..chayyok Mawaddah..

    ReplyDelete