Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary

Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..
Powered by Blogger.

March 8, 2011

Uwais, Maafkan Ummi

Uwais, ummi minta maaf tau.  Semalam ummi tak sengaja terzip dada Uwais sampai luka.  Alhamdulillah sikit je.  Ayah dah sapukn minyak gamat kat Uwais.   Uwais nangis sebab Uwais terkejut ke? atau sebab sakit sangat?  Nak gugur jantung ummi tau.  Takut anak ummi sakit sangat.  Takut gak kena marah dengan ayah dan opah. hehe. Lain kali Uwais duduk elok-elok ye waktu ummi tengah pakaikan baju.  Uwais kan anak ummi ayah yang soleh.  Rasa fobia dah ummi nak pakaikan Uwais sweater tu.  Tak mau lah sweater tu, kita beli yang lain ye (sambil mata menjeling ayah.  hihi)

Anak ummi ni kuat sangat. Nangis kejap je, lepa stu terus main-macam-tak-nak-tidur dengan opah. Gelak mengekek lagi.  Opah kata, tak macam orang kena zip dada. Uwais, Uwais.  

Uwais, ummi minta maaf sekali lagi.  InsyaAllah ummi akan lebih berhati-hati lepas ni. 

Uwais terimalah hadiah yang tak seberapa ni dari ummi ye (ayah yang belikan).  Uwais nak tak?  


Pesan Ummi: Ummi ayah saaaaaaaaayang Uwais tau.  Kiranya ni mainan pertama ummi ayah belikan untuk Uwais.  Yang Uwais ada sekarang ni semuanya hadiah dan abang `Ukasyah punya.  Ummi ayah mahu Uwais juga merasai betapa isimewanya kehadiran Uwais dalam hidup kami. Sungguhpun Uwais mujahid kedua ummi ayah, tapi tetap yang pertama di hati kami.  Yang seterusnya juga begitu.

9 comments:

  1. ummie..samala ngan abg habib nyer gym...

    ReplyDelete
  2. nnti abg habib ajar uwais ye camne nak main dalam ni...uwais kecik lagi, baru amatur..hihi..abg habib mesti dah pro ni...abang habib letak bola2 tak dalam tu?ke elok kita biar lapang je dalam tu?

    ReplyDelete
  3. Salam,

    dada tak pa, jangan 'burung'....
    tragissss...

    ReplyDelete
  4. mesti uwais happy dengan hadiah tu kan...syok tau main dalam tu :D

    ReplyDelete
  5. nurul aznil:
    wslm..kl burung, berusung ke hospital jawabnye..hihi..

    rizziela:
    hopefully uwais sgt suka...yg lebih2 umminye..

    ReplyDelete
  6. comeinya Uwais,
    Mawaddah tlg doakan sy pun ader bby secomei Uwais yer =)

    ReplyDelete
  7. wah..uwais ada mainan baru ye? masa auni kecik macam uwais dulu, ummi dia tak belikan mainan heheh...adalah jugak mainan, tapi yg lain tak mcm uwais punya

    ReplyDelete
  8. bestnya Uwais dapat hadiah cantekkk

    ReplyDelete
  9. salam kenal buat uwais dari muhammad ;) ana nak tanye anta hadiah yg ummi dan ayah bagi tu die ade pengaliran udare yg baik tak? die ade kasi mainan bayk ke dlm tu? syukran ya akhi uwais al-qorni hafizahuallah insyaAllah ;)

    ReplyDelete