Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary

Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..
Powered by Blogger.

July 4, 2012

Uwais & BF

Ummi yang sudah sarat ini masih menyusukan Uwais. Kadang-kadang memang rasa tak larat sangat, tapi bila tengok keletah Uwais, memang mencuit hati Ummi.

Bermula hari ini, Ummi sengaja suruh Uwais baca doa dulu sebelum menyusu ( sebelum ini Ummi je bacakan untuk dia. Hehe.) Terkejut Ummi dia ikut dengan bahasa dia la , sambil tadah tangan. Belum Ummi sebut 'ameen', Uwais dah buat dulu.

Bila Uwais dah besar ni, memang seronok melayan dia. Bila Ummi kata, " eee malu la Uwais", nanti dia buat kelip- kelip mata atau pandang ke tempat lain. Asalkan dapat menyusu dengan Ummi. Bila Ummi mengusik Uwais, Opah la back- up dia, " Takpelah Ummi, Uwais belum 2 tahun lagi". Opah memang bagi semangat pada Ummi untuk menyusukan Uwais sampai umurnya 2 tahun.

Jika diukur semangat Ummi, memang turun naik. Opah, Aki, family dan yang paling banyak membantu, Ayah. Alhamdulillah Allah hadirkan mereka buat Ummi. Alhamdulillah, big family Ummi sangat menyokong penyusuan susu ibu. Jadi, tiada tentangan terhadap Ummi yang masih meneruskan penyusuan ketika mengandung. Moga Allah kuatkan semangat Ummi sampai 7 Syawal nanti. Selepas itu, pasti Ummi merindui saat-saat indah menyusukan Uwais al-Qarni.



- Posted using BlogPress from my iPad (www.ukidsmart.com)

1 comment:

  1. Salam...
    Nak citer pengalaman sikit bleh ;)saya dulu pun menyusukan anak waktu mengandung, lepas adiknya lahir si abang masih menyusu sama2 sampai la sekarang ni...kiranya diaorang ni tandem nursing la...

    orang lain sibuk marah suruh berentikan abang menyusu takut adik tak cukup susu katanya...tapi nak buat macam mana abang tak mau berenti jugak...pasrah jerlah

    ReplyDelete