Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary


Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Powered by Blogger.

July 4, 2012

IKEA HENSVIK Cot

Walaupun melahirkan anak yang ke-3, tapi banyak juga keperluan yang perlu Ummi Ayah sediakan buat Little Mujahidah. Mengambil kira adanya seorang toddler yang sedang aktif. Hehe. Selepas check-up minggu lepas, Ummi Ayah, Pak Cu, Mak Long Pak Long dan Opah Aki dating di Ikea. Kebetulan semua pun ada keperluan yang hendak dibeli di sana. Alang-alang dah sampai sana, elok beli terus.

Permulaannya Ummi Ayah merancang membeli Graco Playpen selepas kelahiran Little Mujahidah nanti, tapi Ummi cadangkan beli sekarang sebab Uwais semakin aktif. Maklumlah, sunyi tiada kawan. Risau jika dia buat apa-apa kat adik nanti. Ummi nanti selalu sibuk di waktu pagi menguruskan order para pelanggan, jadi Ummi mesti pastikan adik selamat. Tambahan pula, bila Poslaju datang pick-up barang-barang di rumah.

Bila fikirkan tentang Graco Playpen pula, Ummi rasa kurang praktikal untuk kondisi Ummi sebab bassinet tu boleh digunakan untuk si adik je. Kalau along nak guna, terpaksa tanggalkan bassinet. Lepas tu tefikir juga, kami perlukan katil tambahan nanti sebab dah 4 orang kan. Jadi, yang paling praktikal, tahan lama, solid wood dan sesuai dengan keperluan adalah Ikea Hensvik Cot, RM369. Ummi beli tilam untuk cot ini dan bedsheet nye di Ikea juga.

Semalam baru Ayah dan Aki pasang cot ini dan orang paling gembira adalah Uwais. Habis diangkutnya semua mainan kesukaan dia masuk dalam ni. Baby cot ni adjustable base dia dan disebabkan adik belum lahir, Ummi Ayah bagi peluang dulu dia main tidur dalam tu. Ummi letak base dia paling rendah. Seronok kemain Uwais ada territory sendiri.


- Posted using BlogPress from my iPad (www.ukidsmart.com)

No comments:

Post a Comment