Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary

Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..
Powered by Blogger.

July 25, 2012

Along & Adik

Assalamualaikum,
Sementara menanti tukang urut sampai, Ummi coretkan sedikit tentang Uwais al- Qarni. Sekarang ini suka betul dia buat mimik muka begitu. Setiap hari, sama- sama dia tolong Ummi mandikan adik. Akalnya dia yang nak main air. Hehe. Kegemarannya, bagi pipi dan telinga suruh adik cium. Kadang- kadang tu, adik siap jilat lagi sampai dia geli dan gelak terkekek- kekek.
Bila adik nangis waktu ummi masuk bilik air, dia akan masukkan tangan celah baby cot dan tepuk- tepuk adik. Tapi bila dia geram tengok socks adik yang warna comel, dia tanggalkan. Alhamdulillah, adik jenis cool dan tenang je. Nama pun ' Ulya Haniyya ( ketinggian ketenangan).
' Ulya Haniyya pun semakin besar je Ummi rasa. Lebih cepat dewasa rasanya. Mungkin asbab ini anak yang ke-3, jadi Ummi sudah banyak pengalaman. Tidur dengan Ummi pun gaya baby dah berumur 2 bulan.
' Ulya Haniyya anak yang kurang ragamnya. Ummi dapat tidur yang cukup pada malam hari. Dapat berurut dan bertungku dengan tenang. Dapat makan dengan kenyang. Dapat layan Along. Dapat buat kerja rumah. Pokoknya mudah sangat menjaga ' Ulya Haniyya. Memang sepadan dengan nama Haniyya. Alhamdulillah Allah bantu Ummi.
Ayah pula bakal masuk kerja kembali pada hari Isnin depan setelah 2 minggu bercuti untuk menjaga Ummi, Uwais dan ' Ulya. Sedih juga nanti, terutamanya buat Uwais yang mendapat layanan kelas pertama dari ayahnya. Semoga Allah beri kemudahan pada Ummi nanti, insyaAllah. Lepas ini, Ummi kena handle anak- anak dan bisnes sorang- sorang.

Ok, sampai di sini sahaja dulu, tukang urut dah sampai.

Ummi sayang 'Ukasyah, Uwais al- Qarni dan 'Ulya Haniyya kerana Allah. Oh, tak lupa juga buat Ayah, cinta hati Ummi. Moga kita semua sentiasa dalam rahmat dan kasih sayang Allah. Ameen.

Posted using BlogPress from my iPad (www.ukidsmart.com)

3 comments:

  1. semoga anak2 akak menjadi anak yg soleh dan solehah. insyaAllah =)

    ReplyDelete
  2. 'Ulya Haniyya... sedap namanya. InsyaAllah sesolehah nama yang Umi dan Ayahnya bagi =)

    ReplyDelete