Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary


Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Powered by Blogger.

August 18, 2011

Uwais & Cita-cita...


Assalamualaikum,

Semoga kalian semua dalam rahmat dan kasih sayang Allah.  

Ummi dan ayah selalu berbicara tentang masa depan Uwais al-Qarni dan salah satu topik yang tidak lari adalah tentang cita-cita Uwais al-Qarni.  Futuristik sungguh ummi ayah.  Sudah tentu ummi ayah tidak ada paksaan untuk Uwais al-Qarni berada dalam sesuatu bidang yang akan diminatinya nanti, cuma mungkin ummi ayah dapat beri satu dorongan yang baik buat dirinya.  

Ummi dan ayah suka kalau Uwais al-Qarni jadi seorang yang hafal dan mendalami al-Quran.  Teringinnya ummi tengok anak ummi jadi Ulama` ...hehe..Namun, nanti ummi ayah tak boleh nafikan jika Uwais al-Qarni ingin berada dalam `medical field` macam ummi dan ayah.  Tidak banyak sedikit, pasti mempengaruhi cita-citanya di masa hadapan kan.  Kalau dapat jadi kedua-duanya sekali, lebih baik.

Ummi selalu pesan dengan Uwais al-Qarni, "Uwais jadi ustaz ye.  Tak pun, jadi pharmacist macam ayah".  Tapi ayah pula suka influence Uwais al-Qarni supaya jadi Dr. Gigi.  Pelik juga ummi, mana entah datangnya idea ayah ini.  Malam tadi ayah tengah baring, pastu ayah buka mulut dan minta Uwais al-Qarni check gigi ayah.  Sekali Uwais al-Qarni layan pula permintaan ayah tu.  Lepas dah check gigi, Uwais al-Qarni tepuk manja pipi ayah sambil mulut bebel "tah tah tah", agaknya nak cakap yang pandai ayah jaga gigi. hehe.  Dah habis tu, tiba-tiba nak buat CPR plak kat ayah, terus menjerit ummi. hehe..Terhibur sungguh dengan keletahnya sekarang.

Uwais al-Qarni gembira hari ini sebab ayah cuti bersempena dengan Nuzul Quran.  Berkepit je dengan ayah.  Sempatlah kami anak-beranak jalan di IKEA, ukur kabinet dapur  untuk rumah mini kami di awan biru..^__^  Mula-mula Uwais al-Qarni meragam, sekerat jalan lepas BF, terus tidur sampai masuk kereta balik.

No comments:

Post a Comment