Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary


Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Powered by Blogger.

January 17, 2011

Baju Kurung untuk Breastfeeding

Assalamualaikum,
Mawaddah harap pembaca semua, sihat dan sentiasa berada dalam rahmat Allah...Kali ini, Mawaddah ingin kongsikan tentang baju kurung khas untuk breastfeed Uwais...Mawaddah tak pernah beli pun baju khas untuk menyusukan Uwais sebab sebelum ini Mawaddah memang banyak jubah yang berbutang atau berzip depan...Mawaddah memang suka sangat berjubah sejak study di UIA...Boleh kata banyak juga lah jenis fesyen yang Mawaddah miliki..

Berbalik kepada cerita Nursing Kurung tu, asalnya Mawaddah ajak Hafiz pergi butik momdreams hari Jumaat lepas sebab Mawaddah terbaca di laman webnya tentang promosi Nursing Kurung ni...Bagi Mawaddah memang murah sangat..Petang Jumaat tu Hafiz memang dapat off waktu petang...Lepas urusan U KIDS MART, kami berdua pun dah malas nak pergi ke Bangi...Takut trafik jam plak nanti..

Tapi, kalau dah rezeki tu, memang Mawaddah dapat juga akhirnya sebab pada keesokan harinya, Mawaddah dan Hafiz menjemput Deq An kat Kem di Bangi...Ingat Deq An habis awal, sekali pukul 3 baru abis...Tengok jam, baru pukul 12 tengah hari...Mawaddah ajak Hafiz pergi mana-mana Masjid sebab boleh Uwais rehat sementara tunggu waktu Zohor...Tiba-tiba, Mawaddah teringat plak tentang butik Mum Dreams ni..Apa lagi, teruslah menuju ke sana...Alhamdulillah tak sesat..

Sesampainya di sana, Mawaddah terus menerpa baju-baju di situ...Banyak juga yang Mawaddah cuba...Hafiz pula pangku Uwais yang sedang tidur lena...Lagi galaklah umminya keluar masuk fitting room..Cuba punya cuba, Mawaddah dah pening kepala nak pilih yang mana satu...Akhirnya, Hafiz yang pilihkan untuk Mawaddah...

SOFEA Dark Purple (kredit to Butik Mom Dreams)

SOFEA Soft Orange (kredit to Butik Mom Dreams)

Ini gambaran sebenar..Abaikan Mawaddah yang tembam tu ye sebab adik iparku itu sememangnya slim..betul tak Kak Lang?
Inilah 2 helai Nursing Kurung yang Mawaddah beli..2 pasang RM152.90...Harga kalau tak de promosi adalah RM152.90 sehelai...Promosi ni bersempena dengan Expo Baby kat Midvalley...Kain bajunya macam kain t-shirt dan berkualiti tinggi...Bajunya pula bukan saja boleh digayakan dengan skirt labuh, tapi dengan seluar pun boleh selain kain baju kurung itu sendiri...Memang selesa...Bila nak menyusu, terasa mudah...Tapi kalau Mawaddah tak de Nursing Kurung ni, tak bermakna tak boleh susukan Uwais..hehe..Sebenarnya, rindu dah nak pakai baju kurung...Asyik pakai jubah je selalu...

1 comment:

  1. Sekarang dah mcm2 orang buat khas untuk nursing ni sis.. syorkan mungkin ade pembaca yg membaca.. guna baju yg guna selak untuk nursing, mudah dan cepat.. sesuai bila nak breastfeed kat public. Gunakan Sling (Anduh untuk dukung bayi) + pakaian dalam khas untuk breastfeed + jubah/bajukurung etc khas untuk nursing.. alahai.. sonang nak menyusukan anak..

    ReplyDelete