Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary

Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..
Powered by Blogger.

May 31, 2010

Hari-hari Terakhirku...


Assalamulaikum,

Hari ini akan bermula lagi clinical posting di paeds ward, Hospital Temerloh. Tinggal 5 hari sahaja lagi untuk menamatkan posting sepanjang pengajian ini. Mungkinkah ummi akan melaluinya sekali lagi? Ummi serahkan pada-Nya untuk menentukan yang terbaik buat deen, keluarga dan anak-anak ummi. Selepas habis clinical posting pada hari jumaat ini, banyak perancangan yang hendak ummi ayah laksanakan.

Ummi ada masa dua minggu saja untuk mengulangkaji pelajaran sepanjang empat tahun pengajian kerana ummi akan menduduki Nursing Board Exam pada 23 Jun 2010 ini. Exam ini sangat penting untuk ummi kerana jika ummi gagal, maka Ummi tidak akan dapat lesen untuk practice. Tapi ummi ayah ada tanggungjawab lain juga yang hendak ditunaikan. Sudah lama tidak balik ke Tampin kerana sibuk ke sana ke mari. Ummi ayah akan pulang ke Tampin sekejap( untuk memberi ruang dan masa kepada ummi mengulangkaji pelajaran). Walaupun tidak lama,ummi harap masa yang diluangkan bersama sangat berkualiti kan.

Begitulah kehidupan `married students` seperti ummi ayah. Perlu bijak membahagi masa untuk DnT, keluarga, pelajaran dan yang lain. Ummi rasa sama sahaja seperti orang lain yang berkahwin ketika sudah bekerja. Tanggungjawab yang dipikul sama sahaja. Bezanya, kami pergi ke kelas.

Sampai di sini sahaja entri Ummi untuk kali ini. Sebenarnya ummi seperti kehabisan idea untuk menulis kerana pukul 2 petang ini,Ummi hendak pergi wad. Semoga Allah berkati segala usaha-usaha kita dalam mendapatkan redha-Nya.

p/s: Sekarang, little mujahid junior sudah menjadi `alarm` ummi ayah. Seawal pukul 4 ke 5 pagi, beliau tidak akan berhenti menendang ummi, sehinggalah ummi bangun dari katil ye. Soleh anak ummi ini, banyak tarbiyyah ummi ayah ye. Ummi perasan sangat yang anak ummi ini ada rutin hariannya yang tersendiri. Bangun awal pagi. Tidur sekejap waktu tengah hari. Petang sampai malam akan aktif sangat. Malam, hero ummi akan tidur seawal pukul 9 malam dan paling lewat pun pukul 12 malam.




No comments:

Post a Comment