Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary

Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..
Powered by Blogger.

June 1, 2010

Untukmu Jiwa dan Darah Kami

Untukmu jiwa-jiwa kami

Untukmu darah kami

Untukmu jiwa dan darah kami

Wahai Al-Aqsa tercinta

Inilah ikrar mereka yang berjuang dalam misi menerobos tembok kematian Gaza, Lifeline4Gaza. Dan inilah juga ikrar ayah dan ummi untuk membebaskan palestin yang sedang dijajah Israel Zionis. Cemburunya ayah terhadap mereka yang syahid diserang tentera zionis yang kejam. Syuhada yang sedang berterbangan di sisi Tuhannya bak burung-burang yang terbang bebas. Ya Allah masukkanlah aku dikalangan syuhadaMu.

Ketika ini dilaporkan sekurang-kurangnya 16 orang telah syahid dari serangan zionis terhadap kapal induk Lifeline4Gaza, Mavi Marmara. Dan beratus-ratus lagi telah cedera dan ditawan oleh zionis laknatullah. Semoga Allah memberikan mereka keselamatan dan kemenangan dalam perjuangan ini. InsyaAllah.

Buat anak-anak ayah, `Ukasyah dan Little Mujahid Jr. yang disayangi, sesungguhnya ayah selalu berharap kamu akan menjadi sekuat dan setabah mujahid-mujahid yang telah mengorbankan diri dan harta mereka di jalan Allah. Dan ummi ayah selalu mendoakan anak-anak kami menjadi seorang yang soleh, musleh dan terutama sekali mujahid agar Islam tertegak di bumi ini. Hanya dengan Islam sahaja kita akan mulia dan berbahagia. Bukan dengan sosialis. Bukan dengan komunis. Bahkan bukan dengan apa sahaja selain Islam. Hanya Islam dan Islam sahaja.

Walaupun `Ukasyah telah pergi menuju ke syurga Ilahi tanpa sempat berjuang bersama mujahid-mujahid di Palestin sana, tetapi `Ukasyah telah berjaya memperoleh syurga yang kekal abadi yang merupakan cita-cita ayah buat anak-anak ayah. Semoga ummi ayah dan adik-adikmu yang lain berjaya memperoleh nikmat yang kamu perolehi sayangku.

Apa yang boleh kita lakukan sekarang ialah berdoa dan melakukan solat hajat buat mereka yang sanggup bergadai nyawa dalam misi Lifeline4Gaza ini. Kita juga boleh sedaya upaya memboikot barangan buatan Zionis Israel yang telah terbukti memberikan impak terhadap ekonomi mereka. Dan bagi mereka yang belum melakukannya, bolehlah melakukan sedikit sumbangan terhadap misi Lifeline4Gaza ini.

Tabung Palestin HALUAN
Maybank 5-644-902-085-28

Sesungguhnya Allah menilai terhadap segala apa yang kita kerjakan di dunia ini hatta yang sedikit sekali pun.


No comments:

Post a Comment