Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary


Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Powered by Blogger.

June 8, 2010

Menyediakan Keperluan Little Mujahid Jr



Alhamdulillah, ummi sudah beransur-ansur membeli keperluan hero kedua ummi ayah ini. Walaupun banyak kelengkapan yang sudah diwarisi dari abang `Ukasyah, tapi tidak lupa juga menyediakan serba sedikit keperluan yang khusus buat cahayamata ini. Baik yang pertama mahupun kedua, kegembiraan dan keterujaannya tetap sama kan. Ummi bersyukur sangat sebab sudah mula membeli barang-barang little mujahid jr sedikit demi sedikit kerana bila kandungan sudah hendak masuk 7 bulan ini, ummi sudah tidak larat lagi untuk berjalan-jalan sangat. Apatahlagi bila ummi sudah sarat nanti.

Ayah sudah belikan baju little mujahid junior hampir 10 pasang rasanya. Sehelai rompers dibelikan Opah sewaktu awal ummi mengandungkan little mujahid jr lagi. Opah belikan dia baju raya katanya. Baju-baju yang ayah belikan untuk baby, semuanya saiz besar, 6 ke 12 bulan sbb abang `Ukasyah dulu sudah tak muat pakai baju newborn lagi bila umur sudah 3 bulan. Itu pun muat-muat badan je pakai baju 6 ke 12 bulan tu. Ayah juga ada belikan 3 pasang set booties dan mittens serta 2 leggings untuk little mujahid jr. Swaddle blanket dan bantal whales pun ayah ada belikan juga. Waktu ummi pregnant abang `Ukasyah dulu, ummi ada upload gambar-gambar barang keperluan `Ukasyah. Ummi ingat nanti ummi nak upload juga lah untuk little mujahid jr. Hanya sebagai kenangan je.

Breastpump,warmer, breastmilk storage bag, breastmilk storage bottle masih ada lagi. Breastmilk storage bottle ada 30 botol dan bag pula ada 50 keping lagi. Stroller dan car seat juga sudah ada. Bouncer yang atuk belikan untuk abang `Ukasyah pun masih ada lagi. Toiletries baby masih banyak lagi sebab ada yang orang hadiah dan abang `Ukasyah punya dulu. Mosquito net ada 2 , satu ayah beli, satu atuk belikan. Ummi rasa lengkap sudah barang-barang hero kedua ummi ini. Yelah, satu almari pun tidak cukup bila ummi hendak susun barang-barang little mujahid jr. Murah rezeki anak ummi ayah ini ye.

Cuma ummi dok pujuk ayah hendak belikan satu benda ini je lagi. Benda ini ummi tidak tahu sama ada ianya adalah keperluan atau kehendak. So, ayah KIV dulu. Pertamanya, benda ini tidak menjadi keperluan utama sebab ummi memang hendak fully breast si comel ini, jadi baby akan tidur dengan ummi ayah lah kan. Kedua, ummi rasa perlu sebab kucing dekat rumah opah ini ada 5 ekor . Aktif juga kucing-kucing ini. Kadang-kadang itu, melompat terus atas katil ummi ayah. Bahaya betul kalau little mujahid jr sudah lahir nanti. Ketiganya, berbaloi kalau beli sekarang sebab adik-adik nanti boleh guna sekali. Hehe. Keempat pula, ummi suka sangat sebab ada diaper changing table. Ayah baca tau proposal ummi ini. Kalau ayah tidak approve pun tidak mengapa. Tapi ayah pertimbangkan ye hasrat hati ummi yang murni ini (ayat macam memaksa je ni). Bak kata opah, belum lagi ayah dapat gaji pertama, ummi dah propose macam-macam pada ayah. hehe. Benda yang ummi propose ini ada jual di Gubibaby tau. Ummi sertakan sekali review benda tu ye. Benda itu adalah seperti di bawah:



Graco Pack ‘n Play Playard

Feature

•The only playard designed to transition from newborn to infant to toddler
•Newborn Napper® station with beautifully-styled, soft fabrics cuddle baby
•Removable, full-size bassinet is perfect for napping
•Easily converts to a portable playard
•Diaper changing table for time-saving convenience
•Airy mesh on all sides for maximum ventilation
•Convenient carrying bag for no-fuss travel and storage
•Newborn Napper® station with the most luxurious fuzzy-wuzzy fabric
•Organizer with 3 cubbies to keep baby essentials close at hand
•Canopy on Newborn Napper® station shields baby from bright light
•Quilted mattress pad creates a comfortable nap space
•Enhanced electronics module with songs, soothing sounds and vibration
•Changer with cushioned rim for more comfortable diaper changing
•Unique curved frame gives it a contemporary look
Specifications

Overall Height: 33.3″
Width: 28.5
Depth: 40″

Recommended use

•Napper for use only for infants under 3 months of age and unable to roll over
•Bassinet for babies under 15 lbs
•Changing table for babies under 25 lbs
•Playard for children unable to climb out, under 35″ tall

5 comments:

  1. akak, kalau akak nak tau, benda yg akak berkenan tu la yang first kami beli untuk baby ni.. hihi.. beli mase baru peknen 2 bulan lebih.. perut tak nampak lagi, tapi dah usung benda tu dalam shopping complex.. tapi kami beli yg baby disney la.. mase tu offer 10%.. dapat lebih kurang RM360.. full set.. tapi yg wat hati kami lebih rawan, 2 weeks after that, brand anakku punye sale 50%.. full set jugak.. dapat harga lebih kurang RM 250 je.. menyesal2.. zubir tak habis2 perli, haha.. sebab tak sabar punye kes nak smbut baby.. itu lah hati seorang ibu, kan akak..

    ReplyDelete
  2. mesti tak sabar kan nak jumpa Mujahid Jr

    ReplyDelete
  3. hehe..anim, suami akak ni pun bkn main teliti kalo bab anak..memandangkan dia org yg sgt rasional, dia slalo tanya akak, kehendak atau keperluan? ataupun, bagi abang rasional kenapa sayang nak beli benda tu? yelah, bininye ni suka shopping kn...Akak ni peminat brand Graco...Mungkin sbb sblm ni akak dah beli Graco Swing Victoria, jadi akak mmg puas hati la...wkt `ukasyah dulu, akak x beli pn sbb rs x perlu since breastfeed baby..payah plak dok nak angkat2 baby...baby tido skali je dgn akak, lagi senang...tapi since bnyk kucing dan lps ni kerap nak beranak, terfikir plak nak beli satu...baru berbaloi duit yang dilaburkn itu...hehe...dok pujuk2 ni anim...doalah ye...ada rezeki tak kemana...

    ReplyDelete
  4. to rizziela:
    aah akak, excited sgt nak jumpa si kecil ni...best tgk akak dgn haziq..hihi...comel lah dia...

    ReplyDelete
  5. oo.. patut pun akak survey Graco punye product.. sbb dh pernah beli swing tu.. betul tu, kalau beli pun tak rugi sebab kite akan beranak, beranak n beranak lagi.. insya ALLAH, kalau ALLAH murahkan rezeki kan.. beli mase anak first@second ni, tak la rase rugi.. kalau anak ke4@ke5 baru nak beli, mesti rase rugi sikit.. akak tak pe, barang lain dh ade cam breast pump, stroller n seme2 tu.. anim ni semua baru nak beli.. aiii, kopak2 duit fikir barang si kecik ni haa.. tapi anak punye pasal, biar la mak ayah dia tak dapat barang baru pun, asalkan anak dapat..

    ReplyDelete