Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary


Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Powered by Blogger.

December 23, 2009

Our Little Mujahid, `Ukasyah, Kembali Bertemu Allah...


`Ukasyah sayang,

Ummi dan ayah sentiasa merinduimu sayang…Sungguh ummi ayah tidak sangka akan diuji sebegini…Sungguhpun begitu, ummi ayah harus meneruskan penulisan di blog `Ukasyah…Itulah niat asal ummi ayah kan sayang…Untuk menjadikan blog ini sebagai medan dakwah walaupun bukan ilmiah sangat…Sekadar berkongsi pengalaman mentarbiyyah dan membesarkan anak….Oleh yang demikian, Ummi ayah perlukan kekuatan untuk kembali menulis di blog `Ukasyah….

Ummi ayah teringin sekali berkongsi kisah pemergianmu bersama semua sahabat di luar sana…Tetapi ummi ayah masih dalam kesedihan…Bukan ummi tidak redha `Ukasyah, tetapi ummi masih kurang dapat mengawal perasaan ummi…Ummi ayah menikmati setiap detik dari awal ummi mengandungkan `Ukasyah sehinggalah `Ukasyah kembali kepada Allah…

Alhamdulillah, kamu anak soleh sayang…Sejuk hati ummi, tenang rasanya bila memikirkan yang ummi pernah mengandungkan, melahirkan dan menyusukan ahli syurga seperti `Ukasyah…`Ukasyah lebih bahagia dalam pemeliharaan Allah di syurga yang kekal abadi…dunia ini sementara saja….Inilah motivasi yang sering ayah berikan pada ummi…Ketahuilah sayang, ummi ayah sedang berusaha keras untuk bersama `Ukasyah di syurga yang abadi…Kita berpisah hanya sementara saja….

Walaupun kerinduan sering bertamu di hati ummi ayah, ummi ayah akan pastikan bahawa ianya tidak akan membantutkan usaha-usaha kami…Sungguh berat ujian ini…Bukan mudah untuk mendapat syurga ye `Ukasyah….Ummi ayah terpilih untuk diuji…`Ukasyah doakan supaya ummi ayah sabar, tabah dan syukur kerana diuji Allah…Allah sayang pada kita…Allah ingat pada kita semua…Ummi ayah sayangkan `Ukasyah , tetapi tidak dapat membatasi kasih sayang Allah terhadap `Ukasyah ….Sesungguhnya `UKASYAH MILIK ALLAH`…..

P/S: Andai kekuatan datang kembali, ummi ayah akan menulis tentang detik-detik terakhir `Ukasyah bersama ummi ayah…Supaya menjadi pengajaran dan tauladan kepada yang lain…

24 comments:

  1. takziah buat saudara n saudari
    selalu follow blog ini..
    tabah selalu....

    ReplyDelete
  2. Saya terus menerus mendoakan kalian berdua bersabar dengan ujian Allah ini..Yakinlah pada janji Allah...Dan untuk dapat janji Allah itu, bayarannya adalah dengan kesabaran..kesabaran kita meyakini dan menunggu yang terbaik dari Allah..

    ReplyDelete
  3. slm mwdah..anti kuat..Allah syg anti..mf xdapat ziarh anti tempoh hari, Allah izin akhi oncoll.. pepun,ana sentiasa bersama anti..

    ReplyDelete
  4. salam adik..

    akak selalu baca kisah2 sweet adik kat blog ini.
    tapi baru beberapa mggu akak x ikut perkembangan blog adik tiba2 hari ni akak baca kisah sedih ni..takziah akak ucapkan. menitis airmata ni bila baca citer adik.

    akak doakan adik berdua tabah dan sabar hadapi dugaan Allah ini. I'allah pasti anakmu menanti kalian berdua di pintu syurga nanti..amin..

    ReplyDelete
  5. sabar...sabar..sabar...iman di hati kalian sangat kuat,'Ukasyah menunggu kalian di sana. walaupon saya belum berkahwin dan punya anak, tapi saya mengerti perasaan kehilangan itu. Allah pilih kalian dengan ujian ini kerana Allah tahu kalian mampu hadapinya. jangan terlepas dari mengingati Allah..salam takziah dari saya.

    ReplyDelete
  6. Salam
    Semoga tabah.. Benar, kalian terpilih menghadapi ujian ini kerana Allah menyayangi kalian dan 'Ukasyah.

    ReplyDelete
  7. mawaddah & hafiz..moga tabah dan sabar jd peneman kalian..

    ReplyDelete
  8. “Jika seorang muslim mempunyai tiga orang anak yang belum baligh kemudian meninggal dunia, maka mereka menjumpainya di pintu-pintu surga yang delapan dan ia bebas masuk dari pintu mana saja yang ia sukai.” (Ibnu Majah)

    Hebat nya Antum!!! Anak antum dah tunggu kat pintu syurga... subhanallah...

    ReplyDelete
  9. Salam akak..Sy selalu bce & ikuti cerite2 akak kat blog ni..sjak sblm Ukasyah lahir lg.. Sgt sedih bila tahu Ukasyah telah pergi..Sy sudah berumah tangga tp belum memiliki chy mata..tp sbg seorg wanita, sy dpt membyagkan perasaan berpisah dgn yg tersayg..Salam yakziah sy ucapkan buat akak..Sesungguhnya cabaran yg diberi mempunyai hikmah d sebaliknya..Moga Allah kuatkan hati akak dan suami...

    ReplyDelete
  10. salam..buat mawaddah dan suami..salam takziah dr saya n suami..saya n suami slalu ikuti pkmbgn ukasyah kat blog ni..bila xsempat nak buka n tgk2 ukasyah telah djemput kembali menghadap kekasihNya menitis air mata sy..sy fhm keadaan mawaddah..semoga Allah memberi kekuatan pd mawaddah..Allah xkan membebani hambaNya melainkan sesuai dgn kemampuannya..

    ReplyDelete
  11. salam mawaddah dan hafiz..takziah dr lin..sungguh berat ujian ini bt kalian namun lin tahu kalian berdua memang kuat dan tabah..kami teman2 di sini juga sgt sedih dgn kehilangan ukasyah dan sentiasa mendoakan agar kalian berduan terus sabar.mawaddah,kami di sini sentiasa bersama walaupun jauh namun kamu tetap dihati..

    ReplyDelete
  12. salam kak..ingt laila lg? dr uia gombak.kite kenal di friendster..kak..takziah..si comel pasti berbahgia disana..insyaAllah..

    ReplyDelete
  13. salam akak.. salam takziah dari anim dan suami.. berkenalan dengan akak n abg hafiz melalui blog je sejak akak aktif berblogging.. dan tatkala itu la 'ukasyah masih dalam rahim akak.. membaca setiap sudut pembesarannya dari dalam rahim hingga lah ke dunia menjadikan seolah2 'Ukasyah membesar di depan mata anim.. namun, ALLAH lebih menyayangi dia dari kita.. dan akak n abg hafiz terpilih memiliki zuriat yg sentiasa mendoakan ummi ayahnya untuk sama2 melangkah masuk syurga.. semoga diri mu tabah kak.. agak terkilan sebab sejak baby 'ukasyah lahir hingga perginya mengadap Illahi, anim tak sempat bersua muka dengannya..

    ReplyDelete
  14. kami tumpang bersedih sama. selalu mengikuti perkembangan ukasyah sejak dlm kandungan lagi.

    k humairah & family
    ireland

    ReplyDelete
  15. saya pon turut bersedih atas pemergian 'ukasyah..sya juga sentiasa mengikuti pkmbangan ukasyah sjak dlm kandungan..
    semoga akk dan suami tabah..

    ReplyDelete
  16. teruskan perjuangan kalian wahai pejuang muda...

    ReplyDelete
  17. salam..
    ucapan takziah sy ucapkan.Terkejut juga sbb memang dah lama follow blog ni.Cekal kan hati, tabahkan semangat.

    ReplyDelete
  18. assalamualaikum kak .....sy doakn semoga kak dn suami sentiasa sabar serta redho dgn dugaan yg Allah berikn..Allah brikan dugaan ni buknya krana dia tidak suka kpd hambaNya...malah kerana Dia syang dn ign melihat hambaNya sentiasa mendekatkan diri kepadaNya...insyaallah akan ad sesuatu hikmah yg lebih baik slps ini...

    ReplyDelete
  19. salam..takziah tuk kalian ber2..sy br je mgikuti blog ni..sedih bl baca kisah kehilangan Ukasyah.. smoga kalian tabah menempuh dugaan ini..

    ReplyDelete
  20. salam
    hafiz & mawaddah, tabahkan diri kalian. Mdm sgt terkejut bila dapat tahu berita ni. All this while mdm selalu ikuti perkembangan Ukasyah di blog ini dan tak pernah sangka perkara ini berlaku. InsyaAllah ....Ukasyah akan menanti Hafiz dan Mawaddah di sana.

    ReplyDelete
  21. semoga kalian berdua tabah menghadapi hidup tanpa kehadiran anak tersayang di sisi..sesungguhnya setiap kesusahan bersama dengannya kesenangan..

    ReplyDelete
  22. assalamualaikum..salam perkenalan dari elly.

    erm juz nak share pengalaman kan...elly tau berat apa yang dirasa sbb elly juga kehilangan anak kembar masa mereka masih 6 bulan dalam kandungan.anak kembar pertama..Muhammad Azam Zuhaily meninggal dalam perut dah lebih 24 jam...Muhammad Azam Zuhairy sempat bermanja tak sampai pun 2 hari...pastinya mereka sekarang sudah berkenalan dengan Ukasya..dan bahagia di syurga disisi Allah kan...dah pastinya mereka juga sedang mendoakan kita disini...

    ermm teruskan tabah...seperti elly yang masih menguatkan diri dengan adanya suami dan Allah...

    ReplyDelete
  23. salam ukhwah buat mawaddah sekeluarga,
    bersimpat dgn kalian, moga terus tabah. 1st time sampai kat sini.

    ReplyDelete
  24. baru sampai di blog hafiz dan mawaddah..
    tak terkata...
    tak terkeluar air mata..
    sebak sangat...


    kalian mmg tabah dan kalian terpilih untuk menerima ujian ini...

    teruskan tabah... sambil menghitung hari mendatang...

    ReplyDelete