Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Blog Archive

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary


Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Powered by Blogger.

November 21, 2012

'Ulya Haniyya @ 4 bulan

Alhamdulillah anak Ummi sudah 4 bulan pada 15hb yang lalu. Perkembangan emosi anak perempuan lebih advance berbanding anak lelaki. Anak lelaki pula lebih advance dari segi fizikal dan kekuatan tubuh badan.

1) Haniyya sangat murah dengan senyuman. Memang Ummi geram sangat bila nampak dia tersenyum terutamanya waktu bangun tidur.

2) Haniyya sudah pandai mula aktif untuk bersosial dengan along, ummi dan ayah. Jika kami lalu sebelah dia, mulalah lentikkan badan minta didukung dan tersenyum, membuatkan ummi ayah cair. Hehe. Kalau along ada dekat sebelah, bukan main mengekak dan hulur tangan dekat along. Kadang- kadang along layan, kadang- kadang along buat dek je.

3) Haniyya suka mandi. Setiap hari akan mandi pagi dan petang. Sekarang dah tak mandi air panas, ummi dah ajar mandi air biasa.

4). Haniyya kuat BO (bowel open) dan PU ( pass urine).

5) Masih feed EBM dengan botle dan direct feed dengan Ummi untuk 3-4 sessions. Masih dalam proses transition from bottle to B.. Perkembangan terbaru, dia sangat bekerjasama dan mula ingat cik B kesayangan dia. Takpe Haniyya, ummi beri Haniyya ample time to adapt k.

6) Haniyya dah meniarap. Jika dia tak meniarap pun, ummi akan pastikan dia ada tummy time sebab nak strengthen kan muscle dia.

7) Kepala dah tegap. Kalau dukung pun perlu minimal support. Sekarang suka posisi duduk.

Itu sahaja kot yang ummi ingat buat masa ini. Semoga sayang solehah membesar dengan sihat. Jadi daie ilallah, insyaAllah.




- Posted using BlogPress from my iPad (www.ukidsmart.com)

No comments:

Post a Comment