Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary


Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Powered by Blogger.

February 18, 2012

Kurang Sihat

Ummi kurang sihat kerana demam dan selsema.  Asalnya, Along Uwais yang selsema, tapi dia tak demam.  Selepas sehari dua, dengan izin Allah Uwais sihat dah.  Tiba pula giliran Ummi.  Bila tak sihat, sudah tentu perlukan banyak rehat, tapi pasti lah mustahil untuk ibu yang bekerja di rumah seperti Ummi ini untuk berehat.  Kalau Along Uwais tak kacau Ummi, pasti ada customer yang call.  Ummi sampai fobia bila dengar deringan telefon.  Mahu tidak mahu, Ummi terpaksa silent atau off phone.

Ummi tak nafikan, ada juga masanya sampai menitis air mata Ummi ini.  Ummi mengadu dekat Ayah yang Ummi tak larat, tapi Ayah banyak bagi semangat kat Ummi.  Ayah ingatkan Ummi, menyusukan dan mengandungkan anak itu kan JIHAD, besar pahala Ummi kalau bersabar.  Yup, Ummi masih BF Along Uwais walaupun kandungan telah hampir 17 minggu usianya.  Ummi masih berdoa agar Allah berikan kekuatan buat Ummi dan murahkan rezeki untuk Along Uwais.  Alhamdulillah, susu masih meriah dan Along Uwais pun makin suka lah.

Banyak perkara Ummi perlu beri tumpuan, Along Uwais, 3rd Mujahid, kerja rumah dan bisnes.  Alhamdulillah Ayah banyak membantu, tapi Ayah sibuk juga akhir-akhir ni.  Inipun kira sudah stabil sebab Ummi slow down sikit dalam bisnes untuk beri diri Ummi menikmati saat-saat indah mengandungkan 3rd Mujahid ini.  Rasa dapat bernafas sepuas-puasnya. hehe.

Semoga Allah beri Ummi kesihatan yang baik supaya Ummi dapat tarbiyyah dan jaga Along Uwais, dapat jaga kebajikan Ayah dan semuanya.  Semoga 3rd Mujahid juga membesar dengan baik dan sempurna agar tumbuh menjadi anak yang soleh/solehah.  Ingatan dan kerinduan Ummi terhadap Abang `Ukasyah masih kuat.  Makin lama, makin rindu.  Bila rindu, sakitnya dada Ummi. 

Ummi sayang kalian semua kerana ALLAH. ^__^

6 comments:

  1. insyaAllah... semoge cpt sihat ummi mawaddah >^_^< semoge dipermudahakn urusan... diringan sgla bbanan... amin...

    ReplyDelete
  2. insyaAllah... semoge cpt smbuh ye ummi Mawaddah... semoge diringankan dan dprmudhkan segala urusan n bebanan... amin...

    ReplyDelete
  3. semoga cepat sembuh yer ummi. take care. ummmm memang bila rindu tu hadir, rasa sesak sangat, rasa sakit dan kalau mamanurin ni, rasa sangat bersalah pada dia yg dah pergi sebab tak dapat susukan dia dgn sepuas puasnya.-:(

    ReplyDelete
  4. semoga semakin kuat dan tabah ya mawaddah :)

    ReplyDelete
  5. terima kasih semua atas doa dan keprihatinan....
    insyaAllah kami akan semakin kuat dan tabah dalam menghadapi hari-hari yang mendatang...:)

    ReplyDelete