Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary


Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Powered by Blogger.

December 22, 2011

Alhamdulillah, our 3rd little mujahid is on the way..


Alhamdulillah dan syukur yang tidak terhingga dengan rezeki dan nikmat Allah ini.   Ummi ayah agak ragu-ragu lagi untuk berkongsi berita gembira ini dengan semua, tapi kami yakin dengan perkongsian ini semua pembaca juga dapat mendoakan kesejahteraan kami.  Our 3rd little mujahid is in my tummy.  This is expected and wanted pregnancy.  Since i have no mense at all and still BF Uwais, i don`t expect that we will have the third one this soon.  

Tergerak hati Ummi nak test sebab Uwais sihat je, tapi muntah-muntah dan hilang selera makan dia.  Uwais pun makin slim dah.  Waktu malam dia meragam sedangkan Ummi tahu anak Ummi ini jenis yang tidur sepanjang malam.  Lepas itu, asyik nak ayah je, dengan Ummi tak nak.  Kalau poo poo sanggup tunggu Ayah balik nak basuh.  Uwais yang macam mabuk, Ummi ok lagi.

Alhamdulillah, pregnancy kali ini sungguh berbeza dengan yang sulung dan kedua.  Ummi suka makanan yang agak manis walaupun tak boleh makan banyak pun.  Suka memasak dan allergik betul dengan makanan ada MSG atau makanan luar ni.  Suka pada kecantikan.  Sebelum tahu Ummi pregnant, macam-macam Ummi request pada ayah, nak pergi Salun Rambut Muslimah, nak pergi check gigi, nak beli pencuci muka, nak manicure dan pedicure.  Keinginan je yang lebih, tapi tak pergi pun.

Berapa usia kandungan ini Ummi pun tak tahu.  Kena pergi appointment dengan specialist Ummi, Dr. Khairiah  untuk dapatkan gestational age by scan.  InsyaAllah, secepat yang mungkin nak pergi confirmkan pregnancy kali ini.  Jika ikutkan hati ummi ini, nak pergi lambat sikit, tapi memandangkan ketepatan umurnya kurang bila bayi ini semakin membesar.

Ummi ayah mohon kalian mendoakan agar Allah permudahkan sepanjang proses mengandung dan melahirkannya nanti ye.  Bak kata Pak Long, "Along dan kak ijah mendoakan moga Allah mudahkan urusan melahirkan dan mendidik mujahid dan mujahidah menjadi murabbi mithali".  

"Ahlan wa sahlan untuk permata hati Ummi Ayah yang ketiga.  Ummi, Ayah dan Along Uwais sayang kamu kerana Allah."

33 comments:

  1. Assalamualaikum. Tahniah, seronok kan jadi ibu ni.Terutama sekali bila kita mengandung dan ada nyawa dalam perut kita..Wah, tetiba rasa nak mengandungi lagi..hikss..(Wpon baru je selamat 4 bulan yg lepas)..Oh btw, salam perkenalan dari akk..:))

    ReplyDelete
  2. ALHAMDULILLAH...
    tahniah k.mawaddah....rezeki melimpah ruah buat akk...yana follow blog akk..n baca perkembangan akk since sblm akk study lgi...sblm ni yana jd silent reader je..hiih hrini nk berikan komen buat akk...insyallah akk sntiasa kuat dan tabah lalui dugaan hidup..kerana kehidupan yang manis sentiasa bersama dengn akk dan family kerana akk sntiasa bersama dengan ALLAH dan ALLAH sntiasa bersama dgn akk..jaga diri elok2 ye kak

    ReplyDelete
  3. tahniah ukhti :)
    semoga Allah permudahkan sepanjang proses mengandung dan melahirkannya nanti . Aminn :D

    ReplyDelete
  4. tahniah:) mcm gegirl je ni suka cantik2

    ReplyDelete
  5. tahniah ummi..wahhh bestnya. doakan mama sama yer supaya dapat ikut jejak umi

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah & tahniah! semoga dipermudahkan semuanya... jaga diri ye

    ReplyDelete
  7. salam...

    alhamdulillah..syukur atas nikmatNYA...
    mudah-mudahan ummi dan baby sihat2 ye...(:

    ReplyDelete
  8. Tahniah..

    Semoga Allah memberi Mawaddah dan kandungan keselamatan dan kesihatan. Semoga Allah memberi kemudahan kepada Mawaddah untuk kehamilan kali ini. Amin.

    Jaga kesihatan.

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah dan tahniah dari kakyong... agaknya kali ni nak dpt anak dara kot.. ;)

    semoga dipermudahkan sepanjang kehamilan..

    kakyong ingin menjemput join contest & giveaway kakyong
    http://ibualiya.blogspot.com/2011/12/contest-giveaway-ibu-sihat-anak-riang.html

    ReplyDelete
  10. tahniah sis..smga sntiasa sihat dan mendapat rahmatnya selalu..xsbr nk tgk 3rd little mujahid. =)

    ReplyDelete
  11. salam.
    tahniah dik!! seronok bila tahu berita gembira ini. Jaga diri bebaik yer..

    ReplyDelete
  12. tahniah ummi... murah rezeki ummi dan ayah :)

    ReplyDelete
  13. Alhamdulilah.. Tahniah buat Uwais yang bakal jadi abg dan juga ibu & ayah uwais.. semoga perjalanan pregnancy ini akan berjalan lancar.. rs2nya bulan 7@8 leh deliver.. besar cabarannya sbb hampir ngan ramadhan..
    tahniah ye..suka sgt..

    ReplyDelete
  14. tahniah...memang dah agak dari entry sebelum ni....suka makanan manis2?dari firasat akak, insyaAllah, gegurl pulak nanti :D

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah syukur.... tahniah buat kalian

    ReplyDelete
  16. tahniah mawaddah! wah seronoknya... :) ni baby girl pulak kot? sebab ummi asyik nak melaram je hehe.. kesian umar pula yg mabuk eh

    ReplyDelete
  17. tahniah! dapat la uwais adik baru nanti :)

    ReplyDelete
  18. Salam. Tahniah mawaddah =) baru je dok cakap2 =p semoga sihat selalu tau. take care!
    p/s: i'm so jealous tau. doakan kami juga ^_^

    ReplyDelete
  19. salam mawaddah...kita sama la...akak pun pregnan jugak...dah 15 minggu..tak sangka seawal ni sbb akak pun bf zharief..

    ReplyDelete