Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary


Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Powered by Blogger.

November 3, 2011

Uwais kesayangan Ayah

Assalamualaikum ya Uwais al-Qarni,

Sejak akhir-akhir ini, Uwais asyik menangis dan merengek nak Ayie (panggilan manja Uwais untuk Ayah).  Walaupun Ayie ada depan mata, Uwais langsung tak layan Ummi. Bila menyusu dengan Ummi pun Uwais nak panggil Ayie duk sebelah kita.  Sampai Ayie  tersengguk-sengguk layan Uwais tau. Waktu Uwais dah tidur, Ayie pun terpaksa tidur sekali sebab kalau Ayie bangun, Uwais pun bangun juga sampai Uwais terjatuh katil suatu hari tu.. 

Alhamdulillah Ayie rajin melayan Uwais, tapi Ummi kesian dekat Ayie tau.  Ayie penat kerja mencari rezeki untuk Uwais dan Ummi.  Dalam seminggu, 3 malam Ayie tiada di rumah, sama ada oncall atau ada program.  Kadangkala kerna kerja di hujung minggu, Sabtu dan Ahad sebab patient IVDU nak Methadone. Ummi pun kesian juga kalau Uwais merengek nak Ayie sebab Ummi pun kerja di rumah untuk U Kids (nak juga tu...hehe). Bila Uwais merengek, lambat Ummi masuk office, lambat habis kerja, sian customer Ummi.  Ummi kan sekejap je masuk office, siap kerja Ummi shut down laptop.

Anak Ummi anak yang soleh kan.  Anak soleh kalau bangun tidur baca doa dulu dan senyum.   InsyaAllah, waktu cuti Ummi janji Ummi Ayie akan main dengan Uwais puas-puas ye.  Ummi sayang Uwais al-Qarni yang soleh ni kerana Allah..mmuaaah...^__^

Waktu sambut 1st Birthday..Sekarang muka toddler dah...

3 comments:

  1. AsSalam,

    No worries dear, my son pun lebih rapat dengan Babah dari me. Nak manja cari babah, nak tido cari babah. Kalau Babah tido dengan me, tgh malam dia keluar dari kelambu dia carik, tarik babah mai tidoq dgn dia.
    me bukan takat kecik hati, geram pun ada. hahahahhaha

    ReplyDelete
  2. comelnya uwais :) uwais anak soleh yng hebat

    ReplyDelete