Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary


Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Powered by Blogger.

November 25, 2011

Kenapa Aku?

Ya Uwais al-Qarni, Ummi dapat sesuatu dari pembacaan Ummi di blog `MUJAHIDAH SOLEHAH` ..Menitis air mata Ummi.  Ummi selalu ingat Ummi yang paling hebat diuji Allah, rupa-rupanya, ada insan yang lebih besar ujiannya, kehilangan seorang anak, seorang suami, ibu serta bapa mentua.  Air mata tak henti mengalir, Ummi cuba memahami setiap bait patah perkataannya.  Ya Uwais, dia bukan wanita yang biasa.  Dia wanita yang ditarbiyyah, begitu juga suaminya.  Ummi ada terbaca dalam penulisannya tentang suaminya yang amat menyukainya bertudung labuh dan memintanya begitu selama-lamanya.  Dan alhamdulillah dia istiqamah sehingga kini.  Bertuah suaminya punya isteri solehah yang sentiasa mendoakannya.  Semoga Allah terus beri kekuatan padanya...Ameen insyaAllah.  



KENAPA AKU?

 (copy paste dari blog mujahidah solehah)


kenapa aku sering diuji?

firman Allah taala : apakah manusia mengira bahawa mereka dibiarkan sajamengatakan;"kami telah beriman"sedangkan mereka tidak diuji?(SURAH AL-ANKABUT:2)

kenapa aku tidak dapat apa yang aku idam-idamkan?

firman Allah taala : boleh jadi kami membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, sesungguhnya Allah amat mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui. (SURAH AL-BAQARAH :216)

kenapa aku diuji ujian seberat ini?

Firman Allah taala : Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. (SURAH AL-BAQARAH :286)

bagaimana kan aku hadapi ujian ini?

firman Allah taala : dan mintalah pertolongan dengan jalan sabar dan mengerjakan sembahyang, dan sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat kecuali kepada org2 yg khusyuk. (SURAH AL-BAQARAH : 45)

apa yang aku boleh dapat dari semua ini?

firman Allah taala : sesungguhnya Allah telah membeli dari orang mukmin diri dan harta mereka dengan memberikan (bayaran) syurga untuk mereka...(SURAH AT-TAUBAH : 111)

No comments:

Post a Comment