Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary

Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..
Powered by Blogger.

November 11, 2010

WAHM

Ayah dan Uwais, buah hati ummi...


Uwais tertido sambil duduk di pangkuan ayah...Comel sgt..

Assalamualaikum,

Ummi minta maaf sangat kepada Uwais dan ayah sebab ummi sibuk sejak akhir-akhir ini…Ummi rasa serba salah sangat dengan Uwais dan ayah..Ummi baru nak pandai adjust diri sebagai WAHM (work at home mom).  Ianya bukan semudah yang ummi  sangka. Yelah, kalau kerja di pejabat ada waktunya.  Habis office hour, habislah kerja.  Tapi macam ummi, tiada office hour.  Ummi kena pandai mendisiplinkan diri ummi. 

Sekarang ini, ummi akan stay up malam.  Tapi selang sehari saja.  Waktu hujung minggu adalah masa untuk DnT, Uwais, ayah dan keluarga.  Namun, inilah cita-cita ummi kan.  Tidak pernah sangka akan terkabul cita-cita ini.  Ummi ini jenis isteri dan ibu yang suka berdikari.  Ummi tidak suka bergantung harap pada ayah, walaupun ayah mampu sangat nak tanggung ummi.  Ummi suka punya duit sendiri seperti waktu study dulu.  Ummi pun teringin nak drive macam waktu ummi di UIA dulu..Sudah lama rasanya ummi tak bawa kereta. 

Alhamdulillah, ummi bersyukur sangat sebab akhirnya ummi ada business sendiri.  Inilah yang ummi inginkan, berada di rumah bersama Uwais, tapi dapat menjana kewangan keluarga.  Ada yang bertanya, sampai bila ummi akan jadi WAHM.  Ummi pun tidak tahu.  Mungkin sampai anak ketiga dah besar, dah cukup 2 tahun.  Atau lepas ayah sambung master.  Biarlah Allah tentukan yang terbaik buat ummi.  Walaupun begitu, ummi rindu Nursing, course yang ummi ambil dulu.  Rindu nak practice.  Rindu nak study lagi. Tapi, anak dan suami adalah keutamaan ummi buat masa ini.

Ummi cuba untuk manfaatkan masa sekarang untuk mentarbiyyah Uwais juga.  Masa yang ada harus digunakan sebaiknya buat anak ummi kan.  Waktu ini adalah waktu yang paling `crucial` buat Uwais.  Perlukan perhatian dan jagaan yang baik dari ummi nya ini.  

Semoga Allah permudahkan segala niat baik ini. Ameen.


1 comment:

  1. slm..
    Untungnye akak dapat jadi suri rumah yang bekerjaya..saya idamkan kehidupan seperti ini..
    Dapat tengok anak membesar di depan mata.
    Dapat jaga dan didik sepenuhnya..bahagianya..=)

    ReplyDelete