Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary

Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..
Powered by Blogger.

September 15, 2010

`Mucus Plug`

(kredit to google image)

Macam inilah rupanya (kredit to google image)...Ummi malu nak letak yang sendiri punya...


Alhamdulillah, akhirnya ada juga tanda-tanda positif untuk ummi bersalin…Baru sebentar tadi ummi dapati bahawa `mucus plug` telah `dislodged`…. Bahasa mudahnya, sudah keluar tanda lendir…Waktu hendak bersalinkan abang `Ukasyah juga begitu, cumanya beserta dengan darah….Tapi kali ini hanya seperti putih telur…Maksudnya, serviks ummi sudah mula `dilate` dan `efface`….Syukur sangat…Labor can be 1-3 days away…Hopefully, as soon as possible….Ummi ayah sudah tidak sabar untuk bertemu dengan mujahid kecil kedua…
Ummi masih di rumah lagi ni…Relax je lagi sebab pengalaman kedua kan…Dulu pun bersalin 2 hari lepas turun tanda….Ummi call ayah, suruh ayah bertenang….hehe…Ayah kat tempat kerja lagi ni…Ummi tak bagi ayah balik lagi…Ummi pesan, kalau ada apa-apa progress, ummi akan call ayah….Tapi adik-beradik ummi semuanya ada di rumah sekarang….Doakan ummi dan baby ye…

5 comments:

  1. semoga dipermudahkan segala urusan..baik cepat2 ke hospital.setiap kelahiran anak tak kan sama prosesnya.

    ReplyDelete
  2. moga segala2nya berjalan lancar. Amiin..

    ReplyDelete
  3. semoga Dia mudahkan segalanya untuk akak. Tak sabar jugak nk tengok baby..huhu

    ReplyDelete
  4. semoga semuanya selamat.. mesti Mawaddah dah x sabar nak berjumpa ngan bb kan? biasanya yg 2nd lebih cepat dr yg sulung... take care k..

    ReplyDelete
  5. Salam,

    semoga selamat ummi dan mujahidnya...
    Banyakkan berdoa semoga Allah mudahkan semua process...:)

    ReplyDelete