Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary


Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..

Powered by Blogger.

June 15, 2012

Little Mujahidah @ 33 minggu

Alhamdulillah, puteri Ummi telah 33 minggu dan menghampiri 34 minggu. Be berapa minggu lagi hendak ketemu Mujahidah solehah ini. Serius, Ummi berdebar-debar bila memikirkan akan melalui lagi proses kelahiran ini. Rasa sakitnya, hanya Allah saja yang tahu. hehe. Walaupun ini kelahiran yang ketiga, tapi takut juga. Ummi doa agar Allah beri kekuatan pada Ummi nanti.

Ummi juga risaukan Uwais. Dok terfikir je, macam mana Uwais nanti waktu Ummi bersalin. Opah kata, Opah, Aki Dan Pak Cu bawa je Uwais tidur sekali kat hospital, sementara ayah menemani Ummi berjuang dalam LR.




Baby Ummi yang masih menyusu dengan Umminya. Alhamdulillah, walaupun banyak rintangan yang Ummi lalui, tapi Allah masih murahkan rezeki Uwais. Uwais sudah 21 bulan dan menyusu hanya dengan susu ibu. Lagi 3 bulan sahaja lagi perjalanan penyusuan. 7 Syawal akan berakhir tempoh menyusu dengan Ummi. Waa sedihnya. InsyaAllah sempat tandem nursing dengan adik nanti.

Ummi doakan agar anak-anak Ummi Ayah menjadi anak-anak yang soleh solehah, musleh muslehah. Kalian adalah dai'e yang harus Ummi Ayah tarbiyyah sebaik yang mungkin. Alangkah sedihnya Ummi Dan Ayah jika kalian tidak bersama Ummi Ayah atas jalan yang telah kita pilih ini.

Kebelakangan ini, sungguh banyak musibah menimpa keluarga kecil kita. Ummi yakin, pasti ada hikmahnya di atas segala yang berlaku. Mari kita kutip segala hikmah agar kita tak jadi orang-orang yang rugi. Allah uji Kerana kasihNya pada kita, agar kita dekat pada Dia.

Salam sayang dan kasih untuk Ayah, Uwais dan Little Mujahidah. Tidak pernah Ummi lupakan, 'Ukasyah yang berada di taman-taman syurga. Moga Allah redha dan berkati kehidupan kita. Semoga kita peroleh keberuntungan di akhirat. Ameen.

Posted using BlogPress from my iPad (www.ukidsmart.com)

4 comments:

  1. AsSalam,

    lama tak jenguk sini. so baby girl ye? Alhamdulillah... Eeee seronoknya! me plak yang over :P sori

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum, Mawaddah,sekejap je dah 33 minggu. Alhamdulillah, semoga segalanya dipermudahkan. Tak sabar jugak nak Aunt Naddy jumpa Little Mujahidah =)

    ReplyDelete
  3. semoga lahirnya jundi Islam dengan selamat..salam perkenalan..ana juga akn mrasai pglaman sprt anda..doa ssama yaa..so cute ur baby:)

    ReplyDelete
  4. assaalmu'alaykum,wr.wb
    salam kenal kak, saya fita dari jakarta, indonesia
    pertama kali liat blog kakak dari link facebook teman yang kehilangan anaknya seperti kakak kehilangan abang 'ukasyah. turut berduka untuk abang ya kak...

    saya pun senang membaca cerita kakak di blog ini. ternyata along uwais hadir cepat sekali setelah kepergian abang. dan sekarang kakak sedang menanti little mujahidah. barakallahu :)

    saya ingin tanya sedikit tentang menyusui kak. Saya baru punya 1 anak laki-laki, berencana memberinya adik segera, amiin. tapi saya lihat pengalaman teman saya yang keguguran karena nursing while pregnant. bagaimana dengan kakak? apa kakak tidak mengalami kendala nursing along uwais while pregnant little mujahidah?

    kalau bersedia follow my blog ya kak fitarahmat.blogspot.com

    *sorry if u don't understand in indonesian, i'll change it into english later

    ReplyDelete