Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary

Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..
Powered by Blogger.

November 1, 2015

Nak masuk Syurga, Tapi...


"Telah hampir datangnya kepada manusia hari mengira amal meraka, sedang mereka lalai, tidak hiraukan persediaan baginya"

~Quran 21: 1~
.

Siapa yang tak nak masuk syurga kan?

Semua tahu dalam syurga takkan ada kesusahan, takkan ada keletihan, takkan ada nak mengadap jem hari2, takkan ada tak cukup duit tengah bulan. Takkan ada perang tak habis2.

Belum masuk pun lagi, baru je cium bau syurga, habis semua masalah yang pernah jadi di dunia tadi, hilang terus.
Sampai kalau tanya pun, "Pernah susah tak kat dunia dulu?"

Jawabnya, "Ish tak pernah pun rasa susah sebelum ni"

Haa. Nampak tak permainannya di situ. Baru cium je bau, terus lupa semua. Belum melangkah pun masuk ke dalam. Kalau dah melangkah memang tak tahulah nak cakap apa kan.

Senang ke nak masuk syurga ni?

Nak kata senang. Tak senang juga. Nak kata susah, tak susah juga. Yang penting mesti usaha sebaik mungkin dan bersungguh-sungguh. InsyaAllah hanya dengan Rahmat Allah jua kita mampu masuk ke syurga.

Kita dah tahu benda ni tapi kita selalu lupa/lalai yang mati itu pasti. Nak masuk syurga syaratnya mesti mati dulu. Kalau tak mati, tak dapat nak masuk ke sana.

Macam mana nak elak dari lalai/lupa tu?

Jawapannya kita boleh tengok apa Steve Jobs cakap.

Haa. Apa kena mengena Steve Jobs dalam benda ni? Dia Islam ke?

Jangan cepat melatah kawan-kawan. Bukan nak kata dia muslim. Tapi banyak kita boleh belajar dari dia. Dan banyak sangat suruhan2 Allah yang dia buat semasa hidup dia.

Dan hasilnya sangat menakjubkan.

Salah satu yang dia buat hari2 dan Rasul SAW kita pun suruh buat setiap hari adalah:

"If today were the last day of your life, would you want to do what you are about to do today?"

Apa maksudnya?
Maksudnya dia ingat kematian setiap hari. Dan bila dia ingat nak mati setiap pagi, dia akan pastikan setiap hari tu adalah hari yang terbaik dalam hidup dia.

Dan hasilnya. Dia menghasilkan banyak ciptaan yang mengubah seluruh dunia. Dan syarikatnya sahaja mempunyai wang tunai bernilai 200 billion USD.

Persoalannya sekarang?

Adakah kita amalkan apa yang Allah dan Rasul kita suruh? Ingat mati?

Nampaknya Steve Jobs lagi mengikut sunnah dari kita!

~Abu Ukasyah~

#motivasidiri #malu #tryingtobethebest #astaghfirullah #InsyaAllah

1 comment:

  1. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA

    ReplyDelete