Abu `Ukasyah

Abu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Ummu `Ukasyah

Abang, Happy Anniversary

Abang, Happy Anniversary

Kedai Mawaddah & Hafiz

Ummi ayah sentiasa merinduimu sayang..
Powered by Blogger.

August 20, 2014

Rindu


Ummi muncul setelah sekian lama mendiamkan dan menyepikan diri. Rindu nak tulis blog, rindu 'Ukasyah. Di sini tercoret banyak kenangan bersama anakanda 'Ukasyah. 


InsyaAllah, 31 Ogos ni genap usianya 5 tahun jika dia masih ada. Namun janji Allah, 'Ukasyah lebih bahagia sekarang. Dulu Ummi pernah doa Allah beri Ummi mimpi untuk hilangkan kerinduan pada 'Ukasyah, dan berdoa itu lah mimpi terakhir supaya Ummi boleh terus melangkah meneruskan kehidupan. Alhamdulillah, Allah makbulkan, Allah beri Ummi dakap dia dalam mimpi. Rasa lega sangat lepas tu. Itulah yang terakhir. Kini, rindu itu bertamu kembali, rasa dada nak pecah, rasa remuknya hati ini, air mata mengalir je. Ummi cakap dengan Ayah, Ummi rindu sangat 'Ukasyah, kalau Ummi minta dekat Allah nak mimpi dia lagi, boleh tak?. 'Ukasyah, maafkan Ummi yang merindu. Bukan Ummi tak sabar, tapi Ummi rasa lama sangat tak jumpa 'Ukasyah. Rindu buah hati Ummi ni. Ummi sayang 'Ukasyah kerana Allah.


Potret terkini Ummi , Ayah dan adik-adik Abang 'Ukasyah.

5 comments:

  1. Comelnye gmbr 1 fmly mawaddah.

    Salam perkenalan dr sue :)

    ReplyDelete
  2. Insyallah.. Ukasyah pun rindu ummi tp ukasyah seoronok di taman syurga sekarang ni

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum adik mawaddah,

    lama betul blog mawaddah ni bersawang hihi..akhirnya muncul dgn gambar terkini..usamah pun dah besar..Akak doakan kebahagiaan dan ketenangan untuk mawaddah sekeluarga..

    from kelate with love,
    mama awatif

    ReplyDelete
  4. Rindu juga pada 'Ukasyah sayang...
    Umi Mawaddah jomlah kita blogging balik...
    Rindu juga pada tulisan Umi Mawaddah ni...

    ReplyDelete
  5. salam, selamat kembali menulis...

    anakanda saya pun Ukasyah juga... anak kedua.. skrg sudah masuk 10 thn... manja sikit, anak kedua

    ReplyDelete